Zondag 10 februari - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu Zondag 10 februari - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu

Zondag 10 februari

Blijf op de hoogte en volg Cees & Jannette

20 Februari 2013 | Oeganda, Soroti

Soms weet je niet of je geslapen hebt, alles ziet nog mistig. Zo was het met ons ook het geval; de stroom was ook nog uitgevallen en we bewogen door het huis met hoofdlampjes op. Je voelt je al niet zo, ziet alles niet erg goed, moet je nog weg ook! Afscheid genomen van Paul, die ook nog zijn bed was uitgekomen (had ik niet gedaan!) De chauffeur bracht ons in 2 ritten naar het vliegveld, vanwege de hoeveelheid koffers die we nog hadden, hoewel deze leeg waren.
Op het vliegveld stonde we in een rij om in te checken; het leek wel of alle blanke mensen vandaag vertrokken. Gelukkig verliep alles voorspoedig en zaten we snel in het vliegtuig. We hadden de hoop dat het niet zo vol zou zijn zodat we nog even lekker de ruimte konden nemen en wat zouden kunnen slapen. Maar helaas, alles vol. Op Istanbul moesten we wachten voordat het vliegtuig naar Amsterdam vertrok. Het was even nog een gereken hoe het ook alweer zat met de tijd: 1 uur of toch 2 uur verschil? Uiteindelijk moesten we toch nog een uur langer wachten. Gauw een plekje gezocht om te liggen. We waren eigenlijk toch best wel zielig. Als je dan even ligt betrap je jezelf erop dat je met een open mond ligt te kwijlen; ik heb echt niet geslapen, toch?
De thuisvlucht ging lekker snel; we waren er op voorbereid dat het wit in Nederland zou zijn. En jawel, vanuit het vliegtuig zagen we sneeuw liggen. We hadden onze warme kleding al aangetrokken, behalve Aline die tot het einde op teenslippers bleef lopen! Wat voelt een lange broek en sokken dan weer raar.
Bij aankomst stond bijna het hele thuisfront te wachten; vertel dan maar even snel alles! Dat lukt gewoon niet, zoveel indrukken, emoties, leuke en minder leuke dingen gezien en meegemaakt. Eerst even alles laten bezinken en een plekje geven. Ook wennen aan de temperatuur…
De reis was druk, maar we hebben toch alles gedaan wat we van plan waren. Voor Care with a mission hebben we heel wat contacten gelegd. Nu gaan we weer verder met het opzetten van de stichting. Onder andere de website moet nu van de grond komen. Als iemand graag ook een keer meewil, dat kan! Kijk binnenkort op de website van Care with a mission!

• 20 Februari 2013 - 16:55

Ineke:

lieve mensjes, wat een geweldige ervaringen...en wat uitgebreid en leuk geschreven!!!!!