Woensdag 29 januari 2014 - Reisverslag uit Putten, Nederland van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu Woensdag 29 januari 2014 - Reisverslag uit Putten, Nederland van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 januari 2014

Blijf op de hoogte en volg Cees & Jannette

29 Januari 2014 | Nederland, Putten

De koffers zijn gepakt, de auto is al ingeladen. Morgenochtend hopen we dat de voorwielen nog wat grip hebben op het wegdek… 6 koffers achterin! Ja, het gaat morgen echt gebeuren zeggen ze; we vertrekken naar Oeganda! Zelf is het voor mij nog onwerkelijk, is het nu echt zover?
Afscheid nemen is toch al niet mijn sterkste kant en als je dan al die gezichtjes ziet denk je toch wel even “waar beginnen we aan?”. Natte smokkers van de (klein)kinderen. Ze hebben het niet eens door dat Opa en Oma op avontuur gaan.
3 weken rondreizen door een prachtig land, temperatuur rond de 35 graden! Wie wil dat nu niet?
De voorbereidingen waren groots; veel artikelen gekregen: van handdoeken tot aan lakens, en van verbandtrommels tot aan hechtmaterialen! Zelfs laboratoriumspullen zoals dekglaasjes gaan mee.
We gaan met in totaal 6 personen: Linda, Janienne, Henk , Jeanet en wij tweeën natuurlijk. Henk en jeanet zitten al in Oeganda en hebben daar de handen al flink uit de mouwen gestoken. Henk heeft een heus kippe (of kippen)hok gebouwd in Jinja bij het opvanghuis Blessings 4 You. We gaan het bewonderen! Misschien moeten we nog een feestje organiseren om het geheel feestelijk te openen. Lint door knippen enzo.
Wat gaan we eigenlijk doen? Nou, dat is niet zo simpel om uit te leggen. We beginnen, heel vervelend, eerst met een safari. Aangezien Henk en Jeanet eerder naar Nederland vertrekken hebben we de safari als eerste gepland. Vervolgens reizen we naar Soroti, een plaats midden in Oeganda. Daar is het plan om te gaan helpen in het Soroti Medical Centre, Richard de schoolmeester bezoeken, enzovoort, enzovoort ,enzovoort. Veel plannen en ideeën maar ‘this is Africa’! alles kan zomaar veranderen. Flexibel zijn dus……de zoveelste uitdaging.
De komende tijd zullen jullie onze avonturen kunnen volgen, als er tenminste internetverbinding is.
In ieder geval willen we nu al iedereen bedanken voor de kussen, financiën, knuffels, spullen, meeleven , en ga zo maar door. Dank zij jullie gaan we!
Nu eerst nog even lekker slapen, of net doen alsof.

• 29 Januari 2014 - 21:47

RashaZagatiti:

Heel veel plezier ...
    Gr.Rasha

• 29 Januari 2014 - 23:28

Gerben:

Jullie kunnen het! En we zijn trots op jullie dat je het doet!

• 30 Januari 2014 - 12:36

Ingrid:

Hallo schatten,
    Ik wens jullie heel veel plezier en wijsheid daar in het warme Afrika! Ik ga jullie blog echt volgen want ben heel
    benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen en wat jullie zo allemaal gaan meemaken.
    Liefs Ingrid

• 30 Januari 2014 - 12:36

Ingrid:

Hallo schatten,
    Liefs Ingrid

• 30 Januari 2014 - 13:38

Alwin:

Wouw wat gaaf !!!!
    Zet hem op en vooral ook veel plezier.
    Vergeet de zonnebrand niet ;)

• 30 Januari 2014 - 21:45

Lydia:

geweldig!! ik wacht alles vanaf hier af :) spannend.. kus lyd

• 03 Februari 2014 - 12:44

Janneke:

Gaan met die geit! (Afrikaans voor: gaan met die banaan ;) Geniet ervan! En álles opschrijven!