1 februari 2014 - Reisverslag uit Opiyai, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu 1 februari 2014 - Reisverslag uit Opiyai, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu

1 februari 2014

Blijf op de hoogte en volg Cees & Jannette

01 Februari 2014 | Oeganda, Opiyai

Daar gaan we dan...

Toen we na de spreekwoordelijke blok weer wakker werden, was er gelijk het besef dat de zon scheen! De vogeltjes floten en we hoorden al apen lawaai maken in de bomen, dachten we. Een heerlijk ontbijt stond ons op te wachten op de veranda; daar zijn ze weer, verse ananas, toast met ei, heerlijk! Paul was er ook al, hij gaf uitleg over het wel en wee in de tuin. De apen bleken dus vogels te zijn. Toen moest er dus inkopen worden gedaan. Lopend naar de bank om eerst wat geld te pinnen. 750000 shilling, kun je bijna een huis voor kopen zo voelt het. Je portemonnee zit gelijk vol, zoveel briefjes. Gelijk ook maar langs de apotheek gegaan, anti-malaria en sneltesten voor malaria gehaald. Kosten omgerekend nog geen 4 euro. Voor velen hier van levensbelang, maar voor hen nauwelijks te betalen. Met de scheefheid in de wereld voor wat betreft de financiën wordt je hier wel geconfronteerd.
Ook water ingeslagen als voorbereiding op de reis van morgen.
Wat gaan we vanmiddag doen? We gaan zwemmen! Wat hebben we het slecht; liggen we bij het Victoria hotel in een luxe zwembad, heerlijk in de zon. Voor mij toch een onwerkelijk gevoel, dat dit bestaat!!
'S avonds uit eten geweest. Veiligheid boven alles in het restaurant. Voordat we naar binnen mochten werden we eerst gescand met een futuristisch apparaat wat nog het meest op een tennisracket leek. Alles met veel gelach en big smiles. Gelukkig hadden we geen messen bij ons en mochten we verder. Heerlijk gegeten, daarna lagen we weer lekker vroeg in ons bedje. Slapen..... Morgen weer vroeg op! Totdat! Er klonk een onbekend geluid, vast in het muskietennet, niet weten waar je bent en wat dat geluid is, bril weg. Tel dat bij elkaar op en je weet hoe de situatie toen was. Het bleek de Oeganda telefoon te zijn. Voor de eerste keer werden we gebeld; Gordon aan de lijn, hij kon niet komen en er zou een andere chauffeur met ons op safari gaan. De rest van het gesprek heb ik zo goed als gemist. Maar alles zou goed komen verzekerde hij! Da chauffeur heette Adrian en hij er de volgende dag om 7 uur zijn! Nog 7 uurtjes slapen dus voor de wekker gaat!

• 04 Februari 2014 - 19:31

Jeanne V.d. Heuvel:

Jongens wat geweldig..alsof jullie nooit weggeweest zijn. Alles voelt weer vertrouwd, behalve de telefoon.We vroegen ons af of jullie samen zijn of dat er nog meer mensen meegegaan zijn? Dat horen we nog wel. Heel veel sterkte, zegen en gezondheid gewenst! Liefs van Dick en Jean.