De eerste dag. - Reisverslag uit Opiyai, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu De eerste dag. - Reisverslag uit Opiyai, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu

De eerste dag.

Blijf op de hoogte en volg Cees & Jannette

31 Januari 2014 | Oeganda, Opiyai

De reis....

Daar gaan we dan, de auto volgeladen met koffers, onderweg naar Schiphol. De reis begint! Afscheid genomen van iedereen; het blijft toch moeilijk om ze achter te laten. Je weet dat ze het aan kunnen, maar toch denk je: 'was ik er zelf maar bij dan gaat het beter'.Loslaten heet dat dus.
Onderweg nog in de file gestaan, ogen onopvallend op de klok gericht, het gaat goed! We zijn op tijd. Alles uitgeladen, afscheid genomen van Gerben, en daar stonden we dan, zonder telefoon. Die lag nog keurig in de auto. Onze eerste stresstest! rustig gebleven en Gerben gebeld via Jannette's telefoon. De eerste test was gelukt! Met telefoon verder de reis ondernomen. Wat zie je toch een mensen, en wat voor types; van streng orthodoxe joden, inclusief keppel en haarlokken tot sikhs met puntbaard en tulband. Heel interessant om ze allemaal te zien.
Eindelijk in Entebbe aangekomen, wat een hitte. Het was rond de 20 graden, 's nachts dus hè. Het toneelspeel bij de douane weer meegemaakt. Het kost je 50 dollar maar dan ben je binnen. Je gunt het die mensen ook nog. Bij de ene persoon moesten alle vingerafdrukken ingescand worden en bij de ander werd een fotootje gemaakt via een soort camera. De derde hoefde helemaal niets meer behalve betalen!
De chauffeur van Colonial Residence stond ons op te wachten, en ja we waren er al bang voor, de koffers (maar 8) konden niet allemaal mee. Dus in 2 gedeeltes met de taxi naar het verdiende bed. Paul stond ons op te wachten; ik heb groot respect voor mensen die 's nachts zo kunnen praten! Maar nu even niet! Waar kunnen we liggen?

• 04 Februari 2014 - 15:55

Gerben:

Een stresstest was het zeker! Maar we hebben het overleefd!
    Veel plezier daar!!