Op safari 2!! 7 december - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu Op safari 2!! 7 december - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Cees & Jannette Petersen - WaarBenJij.nu

Op safari 2!! 7 december

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Cees & Jannette

07 December 2011 | Oeganda, Soroti

Vanochtend zijn we in alle vroegte vertrokken. Weer gingen we met de veerpont over. En na een poosje rijden was daar de savanne! Het dak van de auto ging omhoog en genieten maar! Ik kan niet anders zeggen dan dat het prachtig is. De buffels, de waterbokken, de kleurige vogels alles! Je kijkt je ogen uit. Een dikke oude olifant ontdekt en heel dichtbij gereden, net als giraffen en krokodillen, apen. De leeuw hebben we gespot. De gids verteld over van alles en nog wat, ontzettend leuk om te doen. Je zit wel onder de blauwe plekken van alle gehobbel en gebobbel door de paadjes maar het is het waard! In de middag hebben we een boottocht gedaan over de Nijl. Maar eerst met de veerpont weer terug. Er ging toch een hele schoolbus op! We zagen hem al staan en dachten als die maar niet word opgeladen…maar jaa hier kan alles, dus daar ging de bus. De pont zakt wat dieper in het water en we hebben hem wel even geknepen.
Tijdens de boottocht in de middag was een zeer enthousiaste Oegandese jongen die heel gewichtig heen en weer liep terwijl hij z’n verhaal hield. En deze boottrip kan ik echt aanraden. We waren nog maar net onderweg of de nijlpaarden lagen bij bosjes in het water. Krokodillen op de kant. Langs rotsen gevaren waar vogels in kleine gaatjes hun huis hadden. Heel mooie gekleurde vogels heb je hier. Op de rivier de Nijl varen omgeven door mooie bergen, bossen. Een olifant die een bad neemt en weer langzaam eruit klimt en weg wandelde. En als je dan denkt dat je alles gehad hebt kom je bij de watervallen. De oorsprong van de Nijl. Ontzettend mooi. Ik heb me wezenloos gefotografeerd. Op de terugweg ging de zon al een beetje onder dus tijd om nog even bij te bruinen. Een prachtige dag. Douchen hier is ook heel bijzonder. Als je denkt dat je de kraan uitdraait sproeit er vanuit de douche naast je allerlei water over de muur. Ditzelfde geldt voor een kraantje hier. Als je die opendraait heb je een straal water in je gezicht. Toen we uit het gebouwtje kwamen stond er zwijn in het donker om het hoekje. Totaal onverwacht. We zijn heel hard weer een toilethokje ingerend….en mama plaste in haar broek van angst en het lachen. Waarschijnlijk mag dit niet worden vastgelegd maar bij deze.
De volgende dag hebben we watervallen bezocht en deze van bovenaf bekeken. Het is niet te beschrijven allemaal maar het was werkelijk prachtig. We moesten tijdens de heenreis wel de ramen dichthouden ivm de tsjee tsjee vliegen. Echt de auto lag onder attack. Er kwamen er 2 of 3 binnen en we hebben alles gedaan om ze te killen. Ze steken namelijk vreselijk en je kunt er blind van worden…terwijl we hier naartoe reden zaten er op sommige stukken allemaal apen. Groot, klein met kleintjes etc. Heel apart. Maar de spannende rit was het waard. De watervallen waren geweldig ook omdat het flink geregend had de afgelopen tijd. Helemaal (nog) niet toeristisch, je kon er zo in vallen zeg maar. Echt geweldig! Wat een natuurgeweld. De regenboog was erin te zien. Er was een mistdamp waar je doorweekt van werd. Super ;)!!
Morgenochtend weer een 6 uurs rit naar Entebbe om de terugreis te beginnen.

  • 07 December 2011 - 22:46

    Peter:

    HEEEE!!! Je (Jullie) bent bijna weer thuis JEUU!!!!

    Groetjes en dikke kussen van mij!!!!!

  • 08 December 2011 - 09:41

    Suzan Mercera-Paas:

    Nu pas dat ik besef dat jij daar bent Janneke! Op een of andere manier dacht ik dat je ouders op dit moment in Oeganda zijn. Dus, ik lees de verhalen op dit moment heel anders;) Ontzettend leuk. De foto's had ik nog niet bekeken, anders was ik allang tot het besef gekomen;) Goeie reis!

  • 08 December 2011 - 18:13

    Lia:

    Wat zullen jullie vol met verhalen zitten,dan nog de vele foto's.Wens jullie een goede reis toe. Wat zal je de douche waarderen en je bed. Woonde ik maar wat dichter bij, kon ik jullie verhalen horen. Geniet van je thuis basis die zullen ook wel heel blij zijn. Veel liefs Lia

  • 08 December 2011 - 18:13

    Lia:

    Wat zullen jullie vol met verhalen zitten,dan nog de vele foto's.Wens jullie een goede reis toe. Wat zal je de douche waarderen en je bed. Woonde ik maar wat dichter bij, kon ik jullie verhalen horen. Geniet van je thuis basis die zullen ook wel heel blij zijn. Veel liefs Lia

  • 25 Februari 2012 - 13:40

    Mirjam Loedeman:

    Hallo Jannette en Janneke,

    Zouden jullie het leuk vinden om langs te komen op mijn welcome home party op 25 maart in Ermelo? Tevens heb ik de vraag of jullie nog steeds de video van de muziekmiddag op de dovenschool hebben die ik eventueel zou mogen gebruiken. Zou super zijn:) Zouden jullie contact kunnen zoeken via mijn mailadres mirjam205@hotmail.com? Hoe gaat het verder met jullie?
    Groetjes Mirjam, inmiddels ook alweer meer dan 5 weken terug uit Oeganda...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Ik ga op reis en ik neem mee........!?

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

Op safari 2!! 7 december

07 December 2011

Op safari!! 5 & 6 december

04 December 2011

Zondag 4 december 2011

04 December 2011

Zaterdag 3 december 2011

02 December 2011

Vrijdag 2 december 2011
Cees & Jannette

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 28933

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 20 Februari 2014

En we gaan nog niet naar huis...

01 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Wie gaat er mee...

17 November 2011 - 09 December 2011

Ik ga op reis en ik neem mee........!?

02 April 2011 - 24 April 2011

Doe eens gek, ga naar Afrika!!

Landen bezocht: